צוות מקצועי מעל 35 שנות ניסיון

כל הפתרונות לגיל השלישי

  1. חיתולים למבוגרים
  2. מאמרים
  3. כסאות גלגלים

כסאות גלגלים

בחירה נכונה של כסאות גלגלים משמעותית למיצוי מלא של כושר הניידות והיכולת לתפקוד עצמאי. אם תדעו לבחור נכון בדגם שתואם גם את הצרכים הפיזיולוגיים של המשתמשים בכיסא וגם את התנאים בשטח, תצליחו להפיק ממנו תועלת רבה. קיימים היום דגמים רבים של כסאות גלגלים כך שהבחירה אינה פשוטה. חשוב להבין ששימוש בכיסא לא מתאים עלול לגרום לבעיות בריאותיות (כאבי גב, עקמת, חסימת עורקים ועוד).


שימו לב לנוחות

שימוש ממושך בכיסא גלגלים יתאפשר רק כאשר מדובר בכיסא נוח שתואם את מידות הגוף. על הכיסא להיות מרופד במידה הנכונה, לכלול אלמנטים למניעת פצעי לחץ ולאפשר תנועה במהלך הישיבה. נוחות של כסאות גלגלים מושפעת מאפשרות לשנות את גובה המשענת והמושב, הזווית, הבד של הריפוד, סוג הגלגלים ומנגנון ההפעלה.

על מנת לבחור נכון יש לוודא שהאדם שעתיד להשתמש בכיסא יושב עליו בצורה יציבה עם אפשרות להניע את הגוף. במידה והכיסא מיועד לשימוש עצמאי חשוב לוודא שמנגנון ההפעלה אכן תואם את היכולות הפיזיות והמנטליות. אם מדובר באדם עם צוות מטפלים שמלווה אותו 24 שעות נבחר בדגמים שתומכים בטיפול סיעודי מלא או חלקי.

כדאי לשים דגש על המשקל של הכיסא והמידות. כסאות גלגלים כבדים יהיו יציבים יותר אך יהיה קשה להעביר אותם ממקום למקום. זהו השלב בו תכירו את ההבדלים בין דגמים שמיועדים לשימוש בתוך הבית לבין דגמים שמתאימים גם לשימוש פנימי וגם לשימוש חיצוני. אם דרושה פונקציה של קיפול כסא או התאמה לפתחים צרים – חשוב להדגיש זאת מפני צוות היועצים.


איך בוחרים נכון?

הגדרה נכונה של הצרכים והציפיות היום ובעוד מספר שנים יחד עם קריטריונים נוספים תוביל אתכם אל הדגם שמתאים לכם. לשם בחירה נכונה כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום ועם גורם מטפל (פיזיותרפיסט, רופא משפחה, מרפא בעיסוק). קיימים 4 סוגי כסאות גלגלים שכדאי להכיר : כיסא גלגלים שתלוי במלווה שידחוף אותו, כיסא גלגלים לשימוש עצמאי, כיסא גלגלים ממונע, קלנועית. במידה ומדובר בכיסא שמיועד לשימוש עצמאי חשוב לבחור בדגם שתואם את היכולות הפיזיולוגיות הנוכחיות (כוח פיזי רב או מועט בפלג הגוף העליון). 

logo בניית אתרים